WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Ramazan'da Doğru Beslenme

5 + 8  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

0 + 7  Captca Değiştir
9 + 5  Captca Değiştir

Ramazan'da Doğru Beslenme

Ramazan'da Doğru Beslenme
(1 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

11 ayın sultanı Ramazan ayına girmek üzereyiz. Ramazan deyince bolluk, bereket, kalabalık sofralar aklımıza gelir. Bu vesile ile aileler, eş dostlar sofralarda buluşur, Ramazan ayı ruhumuzu da besler. Bununla birlikte Ramazan yaklaşırken akıllarda beslenme ile ilgili birçok soru oluşur. Ramazan ayında nasıl doğru beslenebilirsiniz bir bakalım;

Ramazanın ilk günlerinde birçok bireyin adaptasyon sorunu çekmesi normal olmakla birlikte elbette vücudunuz birkaç gün içinde bu yeni öğün saatlerine, beslenme düzeyine alışacaktır. Bu alıştırmayı ne kadar doğru ve sağlıklı şekilde yaparsanız bedeniniz size o kadar güzel yanıt verecektir. Örneğin; yetersiz beslenme, yetersiz vitamin mineral alımından dolayı vücudunuz mutsuz olup sizi halsiz, yorgun ve sinirli yapmayacaktır.

Ramazan ayında en önemli öğün sahur öğünüdür. Sadece iftar sonrası atıştırmalıklarla oruç tutmak, erken saate yiyip yapmak yapabileceğiniz en büyük yanlışların başında gelir. Mutlaka sahur öğününü yapınız ki vücudunuz uzun açlığa daha kolay dayanabilsin. Sahurda peynirli omlet gibi sizi tok tutacak bir öğün hazırlayabilirsiniz. Ceviz, fındık gibi sağlıklı yağları eklemeniz tokluk sürenizin uzamasına yardımcı olur. Tokluk sürenizi uzatacak olan posayı içeren tam tahıllı esmer ekmek yemeyi unutmayın. İçecek olarak çay yerine besin ihtiyacınıza destek verecek 1 bardak süt içmeyi tercih ediniz.

Beslenme uzmanı olarak ramazan ayında zorlandığım en önemli noktalardan biri; kısa süre zarfında kişilerin alması gereken enerjinin çok çok altında bir enerji ile beslenmesi, alması gereken kalori miktarına ulaşamamasıdır. Bunun için iftar ve sahuru atlamamak ve mutlaka ikisi arasında 1’er saat ara ile 2 ara öğün yapmaktır. Bu yapacağınız ara öğünler sizi metabolizmanızı yavaşlatmaktan kurtaracaktır.

Ara öğünlerinizde mutlaka meyveye yer verin. Özellikle ramazan sofralarında yenilen tatlılar sebebi ile sağlıklı ara öğünlere pek sıra gelmemekte. Bir ara öğünde meyve diğerinde fındık ceviz badem ve süt ürünlerinden birini tüketirseniz dengeli beslenmiş olursunuz. Tatlı ihtiyacınız olduğunda yine Ramazan için de en masum tatlı olan dondurmayı tercih etmenizi tavsiye ederim.

Benzer şekilde kişiler su tüketimine dikkat etmemektedir. İftarla sahur arasında 2 litre su tüketimine özen gösterin. Siyah çay demlemek yerine yemek sonrası içeceğiniz 1-2 fincan yeşil çay ise hem sıvı alımınıza destek verir hem de metabolizmanızı canlı tutar.

Oruçluyken sağlıklı beslenmeye dikkat etmezseniz ve öğünlerinizi düzenli, sağlıklı alternatiflerden oluşturmazsanız hem metabolizmanızı yavaşlatır hem de yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kilo alabilirsiniz. Bu önemli ayda yine sağlığınızı ön planda tutmayı unutmayın,

Hayırlı ramazanlar dilerim…

Uzman Diyetisyen Deniz Tığlı

Yorumlar
    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


9 + 6  Captca Değiştir
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326