WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Ramazan'da Doğru Beslenme

2 + 5  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

0 + 4  Captca Değiştir
4 + 1  Captca Değiştir
Ramazan'da Doğru Beslenme
(1 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

11 ayın sultanı Ramazan ayına girmek üzereyiz. Ramazan deyince bolluk, bereket, kalabalık sofralar aklımıza gelir. Bu vesile ile aileler, eş dostlar sofralarda buluşur, Ramazan ayı ruhumuzu da besler. Bununla birlikte Ramazan yaklaşırken akıllarda beslenme ile ilgili birçok soru oluşur. Ramazan ayında nasıl doğru beslenebilirsiniz bir bakalım;

Ramazanın ilk günlerinde birçok bireyin adaptasyon sorunu çekmesi normal olmakla birlikte elbette vücudunuz birkaç gün içinde bu yeni öğün saatlerine, beslenme düzeyine alışacaktır. Bu alıştırmayı ne kadar doğru ve sağlıklı şekilde yaparsanız bedeniniz size o kadar güzel yanıt verecektir. Örneğin; yetersiz beslenme, yetersiz vitamin mineral alımından dolayı vücudunuz mutsuz olup sizi halsiz, yorgun ve sinirli yapmayacaktır.

Ramazan ayında en önemli öğün sahur öğünüdür. Sadece iftar sonrası atıştırmalıklarla oruç tutmak, erken saate yiyip yapmak yapabileceğiniz en büyük yanlışların başında gelir. Mutlaka sahur öğününü yapınız ki vücudunuz uzun açlığa daha kolay dayanabilsin. Sahurda peynirli omlet gibi sizi tok tutacak bir öğün hazırlayabilirsiniz. Ceviz, fındık gibi sağlıklı yağları eklemeniz tokluk sürenizin uzamasına yardımcı olur. Tokluk sürenizi uzatacak olan posayı içeren tam tahıllı esmer ekmek yemeyi unutmayın. İçecek olarak çay yerine besin ihtiyacınıza destek verecek 1 bardak süt içmeyi tercih ediniz.

Ramazan'da Saklıklı Beslenme Önemli

Beslenme uzmanı olarak ramazan ayında zorlandığım en önemli noktalardan biri; kısa süre zarfında kişilerin alması gereken enerjinin çok çok altında bir enerji ile beslenmesi, alması gereken kalori miktarına ulaşamamasıdır. Bunun için iftar ve sahuru atlamamak ve mutlaka ikisi arasında 1’er saat ara ile 2 ara öğün yapmaktır. Bu yapacağınız ara öğünler sizi metabolizmanızı yavaşlatmaktan kurtaracaktır.

Ara öğünlerinizde mutlaka meyveye yer verin. Özellikle ramazan sofralarında yenilen tatlılar sebebi ile sağlıklı ara öğünlere pek sıra gelmemekte. Bir ara öğünde meyve diğerinde fındık ceviz badem ve süt ürünlerinden birini tüketirseniz dengeli beslenmiş olursunuz. Tatlı ihtiyacınız olduğunda yine Ramazan için de en masum tatlı olan dondurmayı tercih etmenizi tavsiye ederim.

Benzer şekilde kişiler su tüketimine dikkat etmemektedir. İftarla sahur arasında 2 litre su tüketimine özen gösterin. Siyah çay demlemek yerine yemek sonrası içeceğiniz 1-2 fincan yeşil çay ise hem sıvı alımınıza destek verir hem de metabolizmanızı canlı tutar.

Oruçluyken sağlıklı beslenmeye dikkat etmezseniz ve öğünlerinizi düzenli, sağlıklı alternatiflerden oluşturmazsanız hem metabolizmanızı yavaşlatır hem de yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kilo alabilirsiniz. Bu önemli ayda yine sağlığınızı ön planda tutmayı unutmayın.

Ramazan Bayramı'nda Beslenme

Özellikle oruç tutan bireyler Ramazan ayı boyunca farkında olmayarak, yeme içme süresinin kısalığı sebebiyle yetersiz enerji ile beslenirler. 30 günlük bu süreç sonunda bayramda hem ziyaretler hem de normal beslenmeye dönüş sebebiyle aşırı yeme içme gözlenir. Önceki günlerde az beslendiğinizi unutmadan bayramda mutlaka kendinizi frenleyerek yemek yemeniz gerekir.

‘Gün içinde nasılsa çok yiyeceğim’ demeyin, kahvaltınızı yapın

Yapılan en büyük yanlış öğleden sonraya kadar kendinizi aç bırakıp bayram ziyaretlerinde hem fazla yağlı hem de bol tatlılı kalorili beslenmek olacaktır. Bu şekilde gün içindeki kalori alımını dengelediğinizi sanarak vücudunuzu mutsuz etmeyin, mutlaka kahvaltı yapın.

‘Bugün bayram’ diyerek pazar kahvaltısı genişliğinde bir kahvaltı yapmayın

Hem 30 gün az öğünle beslendiğinizi unutmadan midenize bir anda çok yüklenmeyin hem de bayram tatlısı gibi kaçamaklarınız olacaksa kahvaltınızı sade ve hafif tutun.

Oruçlu olunan günlerden sonra normal düzene geçmeye zorlandıysanız, sabah saatlerinde canınız yemek istemediyse süt ve meyve gibi pratik ve midenizi yormayacak hafif bir kahvaltı da tercih edebilirsiniz.

Ziyaret edilen her evde tatlı ve diğer ikramların tadına bakmayın

Gittiğiniz her yerde şeker, çikolata, tatlı ikramlarını çevirmeden hepsinden tüketmemeniz gerekmektedir. O gün neler yediğinizin bilincinde olun kendinize ‘1 saat önce şunu şunu’ yedim şeklinde hatırlatma yapın ve ikramları daha kolay geri çevirebileceğinizi görün. 1 porsiyon tatlıdan 400-500 kalori alabileceğinizi unutmayın, tüketecekseniz minimum miktarda tadımlık tercih yapın.

Hafif ve sağlıklı ikramlar yapın

Misafirlerinize şerbetli tatlılar, çikolata, pastalar ikram etmek yerine daha güzel ve sağlıklı alternatifler sunabilirsiniz. Şeker ve çikolata yerine kuru meyve ile ceviz, fındık, badem ikramlarında bulunabilirsiniz. Bol yağlı ve şerbetli tatlılar yerine ise ev yapımı sütlü tatlılar veya hafif kekler tercih edebilirsiniz.

Su ihtiyacınızı çay ve kahveden karşılamayın, su tüketiminize dikkat edin

Kalabalık yerlerde çay ve kahve ikramlarından aklınıza gün boyu su içmek gelmeyebilir. Hatta daha kötüsü çay ile sıvı ihtiyacınızı karşıladığınıza inanmaktır. Gün içinde 2 kahve, çayı ise 3-4 bardakla sınırlandırmaya çalışın. Eğer miktar geçecekse çaylarınızı çok açık tercih edin ama mutlaka 2 litre de su içmiş olun.

Hayırlı ramazanlar dilerim…

Uzman Diyetisyen Deniz Tığlı

Ramazan'da Doğru Beslenme Yorumları


    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


5 + 2  Captca Değiştir
Whatsapp Destek
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326