WhatsApp
FBM Estetik
HIZLI RANDEVU
dMVo0R

Neden Zayıflayamıyorum?

Neden Zayıflayamıyorum?

Siz de; ‘Her şeyi deniyorum zararlı hiçbir şey yemiyorum ama yine de zayıflayamıyorum!’ diyenlerden misiniz? Beslenme uzmanları olarak bu soru ile sıkça karşılaşıyoruz. Sizlerin fark edemediği bu sorunun altında yatan sebepleri gelin bir inceleyelim, gerçekten her şeyi doğru mu yapıyormuşsunuz öğrenelim;

Öğün Sayısına Dikkat Ediyor Musun?

 ‘Daha ne kadar aç kalabilirim, zaten neredeyse hiçbir şey yemeden günümü tamamlıyorum, özellikle akşam 5’ten sonra bir şey yemiyorumneden-zayiflayamiyorumdiyor ama hala tartıda aynı rakamlarda takılıp kalıyorsanız bu durum normaldir diyebiliriz. Vücudunuza ihtiyacı olan enerjiyi vermeden onun enerji kullanarak yağları yakıp onlardan sizi kurtarıp zayıflatmasını bekliyorsunuz.

Yeterli enerjiyi vermeden vücudunuzun sizi zayıflatmasını beklemeniz hata olur. Kısa sürede aç kalınarak geçici süre tartıda sizi mutlu eden su kayıplarından bahsetmiyorum, sizi bedenen inceltecek olan yağ kaybından bahsediyorum.

Yeterli Karbonhidrat Tüketiyor Musun?

Genellikle zayıflamaya çalışan bireylerin ekmeği kestim, pilav makarna gibi ekmek türevi de yemiyorum ama neden hala kilo veremiyorum şikayetini duyarız. En sık yapılan hatalardan biri budur. Oysaki günlük enerji ihtiyacımızın en az yarısı karbonhidrat kaynaklı olmalıdır.

Her öğünümüzde vücudumuzun ihtiyacı olan sağlıklı karbonhidratı eklediğimizde sağlıklı şekilde zayıflamaya başladığınızı fark edebilirsiniz. Siz de bir deneyin sağlıklı karbonhidratı vücudundan uzak tutmayın ve sonucu görün.

Gün İçinde Ne Kadar Su İçtiğini Biliyor Musun?

Su tüketimi her ne kadar ikinci hatta son plana atılsa da diyete başlangıçta ilk konuşulması gereken alışkanlıktır. Metabolizmanızın doğru çalışması için, uyguladığınız beslenme programından sonuç alabilmeniz için yeterli suya ihtiyacı vardır. Her bireyin su ihtiyacı farklıdır. Kilo başına 30 ml olarak pratik şekilde kendi ihtiyacınızı hesaplayabilirsiniz.

Yeterince Aktif Olduğunu Mu Düşünüyorsun?

-Egzersiz hem sizin sağlığınız için hem de beslenme programlarının doğru şekilde devamlılığını sürdürme için gereklidir. Bu noktada dikkat zayiflamaedilmesi gereken durum aşırı egzersiz yapılmamasıdır. Ömür boyu devam edemeyeceğiniz yoğun aktivitelerden uzak durup aksine her daim yapabileceğiniz yürüyüş, koşu, pilates gibi aktivitelere hayatınızda yer vererek egzersizi yaşamınızın bir parçası haline getirebilirsiniz.

İşte tüm bunlar diyetin yani beslenme programının neden kişiye özel seanslar ile kişiye özel olarak hazırlandığını gösterir. Herkesin elbet farkında olmadan hataları bulunmaktadır. Bizlerin görevi ise sizi en iyi şekilde tanıyarak doğrularınızı ve yanlışlarınızı bularak sizin vücudunuzun ihtiyacı olan, sizin de en iyi şekilde uyum gösterebileceğiniz beslenme programlarını hazırlamaktır.

Bedeninize iyi bakın ve onu sağlığınızı düşünen kişilere emanet edin,

Uzman Diyetisyen Deniz TIĞLI

Neden Zayıflayamıyorum? Hakkında Sık Sorulan Sorular

Metabolizmanın belirli bir enerji ihtiyacı vardır. Zayıflama hedefi ile bu enerjinin çok altında kalori alımı kilo verimine yardımcı olmaz, tersine metabolizmayı bozarak kilo verimini engeller. Metabolizmanız için yeterli enerji ihtiyacını aldığınız bir beslenme programına uymalısınız.

Bu durumun sebebi vücut bileşiminiz, yani yağ/kas oranınızdır. Yağ oranınız düşük olabilir.

Eğer kilo almak için özel bir beslenme programı uygulamıyorsanız spor gerçek kilo alımı sağlamaz. Tartıda gördüğünüz fazlalık egzersiz sonucu oluşan ödemdir.

Tiroit hormonları yetersiz çalıştığında metabolizma da yavaş çalışır ve dolayısıyla kilo verimini yavaşlatır. Tiroit hastaları kilo veremez diyemeyiz; sadece kilo verim süreci daha yavaş işleyebilir.

Bir beslenme uzmanı ile görüşüyor, programınıza tam uyuyor ve hala kilo veremiyorsanız metabolik bir problem veya stres kaynaklı engel yaşıyor olabilirsiniz. Metabolik sorunlar için kan tahlili yapılması gerekmektedir. Genetik sebeple kilo vermek mümkün değildir diye bir yargı söz konusu olamaz. Sadece bazı genetik sebeplerle daha yavaş kilo veriyor olabilirsiniz.

Su enerji değeri 0 olan bir içecektir. Yani tek başına kilo aldırması mümkün değildir. Fazla tuzlu veya fazla şekerli beslenmeye bağlı olarak ödem tutuyor ve gerçek olmayan kilo fazlalığı ile uğraşıyor olabilirsiniz.

Alkol enerji değeri yüksek bir içecektir. Fazla alındığında vücutta yağ olarak depolanır ve kilo veriminize engel olur. Diyetisyeninizin verdiği program dahilinde tüketilen kontrollü miktarları ise kilo veriminize engel olmaz.

Bazı ilaçlar hormonal durumu etkilediğinden kilo verim süreçlerini yavaşlatabilir.

Henüz yorum yapılmamış.

dMVo0R
KAPAT
dMVo0R
KAPAT
DOKTORA SOR

Alakalı Makaleler