WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Ramazan Bayramı'nda Beslenme

4 + 2  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

1 + 2  Captca Değiştir
1 + 9  Captca Değiştir

Ramazan Bayramı'nda Beslenme

Ramazan Bayramı'nda Beslenme
(2 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

Özellikle oruç tutan bireyler Ramazan ayı boyunca farkında olmayarak, yeme içme süresinin kısalığı sebebiyle yetersiz enerji ile beslenirler. 30 günlük bu süreç sonunda bayramda hem ziyaretler hem de normal beslenmeye dönüş sebebiyle aşırı yeme içme gözlenir. Önceki günlerde az beslendiğinizi unutmadan bayramda mutlaka kendinizi frenleyerek yemek yemeniz gerekir.

‘Gün içinde nasılsa çok yiyeceğim’ demeyin, kahvaltınızı yapın

Yapılan en büyük yanlış öğleden sonraya kadar kendinizi aç bırakıp bayram ziyaretlerinde hem fazla yağlı hem de bol tatlılı kalorili beslenmek olacaktır. Bu şekilde gün içindeki kalori alımını dengelediğinizi sanarak vücudunuzu mutsuz etmeyin, mutlaka kahvaltı yapın.

‘Bugün bayram’ diyerek pazar kahvaltısı genişliğinde bir kahvaltı yapmayın

Hem 30 gün az öğünle beslendiğinizi unutmadan midenize bir anda çok yüklenmeyin hem de bayram tatlısı gibi kaçamaklarınız olacaksa kahvaltınızı sade ve hafif tutun.

Oruçlu olunan günlerden sonra normal düzene geçmeye zorlandıysanız, sabah saatlerinde canınız yemek istemediyse süt ve meyve gibi pratik ve midenizi yormayacak hafif bir kahvaltı da tercih edebilirsiniz.

Ziyaret edilen her evde tatlı ve diğer ikramların tadına bakmayın

Gittiğiniz her yerde şeker, çikolata, tatlı ikramlarını çevirmeden hepsinden tüketmemeniz gerekmektedir. O gün neler yediğinizin bilincinde olun kendinize ‘1 saat önce şunu şunu’ yedim şeklinde hatırlatma yapın ve ikramları daha kolay geri çevirebileceğinizi görün. 1 porsiyon tatlıdan 400-500 kalori alabileceğinizi unutmayın, tüketecekseniz minimum miktarda tadımlık tercih yapın.

Hafif ve sağlıklı ikramlar yapın

Misafirlerinize şerbetli tatlılar, çikolata, pastalar ikram etmek yerine daha güzel ve sağlıklı alternatifler sunabilirsiniz. Şeker ve çikolata yerine kuru meyve ile ceviz, fındık, badem ikramlarında bulunabilirsiniz. Bol yağlı ve şerbetli tatlılar yerine ise ev yapımı sütlü tatlılar veya hafif kekler tercih edebilirsiniz.

Su ihtiyacınızı çay ve kahveden karşılamayın, su tüketiminize dikkat edin

Kalabalık yerlerde çay ve kahve ikramlarından aklınıza gün boyu su içmek gelmeyebilir. Hatta daha kötüsü çay ile sıvı ihtiyacınızı karşıladığınıza inanmaktır. Gün içinde 2 kahve, çayı ise 3-4 bardakla sınırlandırmaya çalışın. Eğer miktar geçecekse çaylarınızı çok açık tercih edin ama mutlaka 2 litre de su içmiş olun.

Mutlu, huzurlu ve sağlıklı bir bayram dilerim…

Uzman Diyetisyen Deniz Tığlı

Yorumlar
    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


6 + 4  Captca Değiştir
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326