WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Diyette Posanın Önemi

2 + 6  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

8 + 1  Captca Değiştir
6 + 9  Captca Değiştir
(1 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

Diyette Posanın Önemi

İnsan vücudunun tam olarak sindiremediği karbonhidrat çeşidine posa adı veriliyor. Enerjiye dönüşmeyen bu karbonhidrat türü vücutta depolanmıyor. Bunun nedeni enerjiye dönüşümünün sağlanmıyor olması şeklinde açıklanıyor. diyette posanın önemi

Suda çözünen ve çözünmeyen olarak iki farklı gruba ayrılan posalar vücudun işleyişi konusunda oldukça etkilidir. Sindirim sisteminin en önemli yapı taşları arasında yer alan bu besin maddeleri özellikle diyet açısından oldukça elverişli bir ortam hazırlar. Suda çözünen posalar yumuşak bir dokuya sahip olması sayesinde bağırsaklarda yapışabilir.

Bu sayede yağlı besinlerin vücuttan daha kolay bir şekilde atılmasını sağlar. Diyet programı içerisinde özellikle posalara yer vererek oldukça başarılı sonuçlar elde edebilmeniz gayet mümkün. Çözünmeyen posalar su tutucu özellikleri sayesinde toksin maddelerin vücuttan daha kolay bir şekilde atılmasını sağlar. Bu durum vücudun fazlalıklarından kurtulmasına yardımcı olur. Gün içerisinde tükettiği öğünlerde posa kullanan bir birey spor yaparken daha olumlu sonuçlar alabilir.

Posa İçeren Besinler

Kurubaklagiller

Sert kabuklu meyveler

Sebzeler

Tahıl ürünleri
 

diyette posanın önemiGenellikle her meyve içerisinde belli bir miktarda posa bulunur. Ancak sert kabuklu besinler içerisinde yüksek miktarda posa bulunduğunu söyleyebiliriz. Özellikle kurubaklagiller yüksek bir oranda posa içerir. Bu durum diyet yapan bireylerin diyet programları içerisinde posaya sahip besinlere yer vermesini sağlıyor. Bu açıdan bakıldığında sağlıklı bir diyet yapmak isteyen birey öğünlerinde kurubaklagilleri tercih etmelidir. Diyette posanın önemi dikkat çekilmesi gerekilen bir durum olarak karşımıza çıkıyor.

Diyet yaparken posalı besinleri tüketmemiz diğer besinlerin emilimini artırır ve karbonhitrat metabolizmasını etkiler. Posalı besinler ayrıca bağırsaklardaki toksinlerin atılmasını sağlar. Bunun yanı sıra daha çok dışkılamanın yapılmasını sağlar. Buda diyette bizlere büyük ölçüde yardımcı olur. Posalı besinler midenin hemen boşaltılmasını geciktirir. Bu sayede tekrar yeme ihtiyacı önlenir.

Hastalıklara Faydalı!

 

Posalı besinler diyette bizlere yardımcı olduğu gibi bazı hastalıklarda da bizlere faydalıdır. Özellikle kolon kanserinin önüne geçmede oldukça etkilidir. Bağırsak florasının iyileşmesinde ve faydalı olan bakterilerin çoğalmasında önemli rol oynar. Posa, kardiyovasküler hastalıkların önüne geçmede de etkilidir. Bağırsaklarda bulunan safra asitlerinin emilimini engeller. Bu sayede kolesterol sentezinin yükselmesi engellenmiş olur.

Posalı besinler obeziteye karşıda çok önemli bir koruyucudur. Posalı besinlerin enerji içerikleri düşüktür. Bunun yanı sıra su bağlama kapasiteleri de büyüktür. Bu sayede enerji alımı azalmış olur ve yeme isteğinin süresi uzatılmış olur.

 

Günlük Ne Kadar Posa Tüketilmeli?

 

Öncelikle posanın yaş ve cinsiyet olarak ne kadar tüketilmesi kesin olarak belirlenmemiştir. Bu konuda diyet doktorları sizlere gerekli ölçüleri verecektir. Ortalama olarak yetişkinler günde 25 ile 30 gram arasında tüketmeleri uygundur.
 

diyette posanın önemiDüşük Posalı Yiyecekler Hangileridir?

 

Düşük posalı yiyecekler pirinç, soyulmuş meyveler, beyaz ekmek, haşlanmış patates, çikolata, şekerli kahvaltı tahılları, tatlılar, spagetti, beyaz un.

Yorumlar
    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


1 + 3  Captca Değiştir
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326