WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Beslenme ve Diyet

2 + 6  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

6 + 2  Captca Değiştir
8 + 6  Captca Değiştir
(9 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 4.4)

Beslenme ve Diyet

Dünya genelinde oldukça yaygın olan beslenme ve diyet ünitesi belirli aşamalar dahilinde bireylerin beslenme ve diyet uygulamalarına yardımcı oluyor. Bu durum sayesinde bireyler daha sağlıklı beslenerek zinde bir yaşam geçirme imkânı bulabiliyor.

beslenme ve diyet ilişkisiBeslenme; geçmişten günümüze doğru bakıldığında giderek daha yapay bir hal almış durumda. İnsan sağlığının gün geçtikçe daha düşük bir seviyeye gelmesinin en önemli etkenleri arasında yer alan beslenme; tarım ürünlerinin yapay yöntemlerle yetiştirilmesinden bu yana ciddi bir tehdit altında. İlaçlama yöntemlerinin genişletilmesi ve daha hormonlu gıdalar tüketilmesi beslenme açısından olumsuz olarak değerlendiriliyor. Tabi hormonlu gıdaların tüketilmesi daha fazla kilo almaya neden oluyor. Üstelik hormonlu gıdalar birçok hastalığa davetiye çıkarıyor. Bu açıdan bakıldığında beslenme ve diyet ünitesi merkezlerinin oldukça kritik bir denge içerisinde yer aldığına şahit olabiliyoruz.

beslenmeBeslenme ve Diyet Birlikteliği

Estetik ve bakımlı görünüme sahip olmanın en önemli kuralı yukarıda da belirtildiği üzere zarif ve fit bir görünüme sahip olmaktır. Bu durum bayanlar için de erkekler için de büyük önem taşımaktadır. Özellikle fazla kilolarından şikâyet eden bireyler sürekli olarak diyete başlamakta ancak istikrarlı bir diyet gerçekleştiremediklerinden kilo konusunda problem yaşamaya devam etmektedirler. Samsun diyet ve vücut bakımı hizmetleri alanında hizmet sunan tıp merkezimiz; uzman diyetisyen  ve doktor kontrolünde çalışmalarına devam etmektedir.

Diyet yapmak isteyen bireylerin sayısında günden güne bir artış gözlemleniyor. Yaz aylarının da gelmesi ile güzel bir tatil geçirmek isteyen bireyler diyet programlarına dahil olmuş bulunuyorlar. Peki, sağlıklı bir diyet programı seçmek için dikkat etmemiz gerekenler nelerdir:

• Öncelikle boy/kilo endeksinizi hesaplayarak ortalama olarak fazla kilolarınızı hesaplayın. beslenme ve yemek

• Haftada minimum iki gün yoğun ve programlı bir şekilde spor yapın.

• Yağlı yiyeceklerden uzak durun. Günde minimum 1.5 litre su için.

• Gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve sularını tercih edin.

• Akşam yemeğinizi mümkün olduğunca erken yapın.

• Günde minimum 2 öğün tüketin. Aralarda ise düşük kalorili besinlere yönelin.

Diyette Sporun Önemi

Diyet yapmak isteyenlerin spor yapmaları önemle tavsiye edilmektedir. Spor hem vücut sağlığınızı korur hem de zayıflamanıza oldukça büyük destek verir. Sporun bir diğer avantajı ise zayıflama sonrasında cilt sarkmalarının büyük ölçüde önüne geçmesidir. Spor yaparak zayıflamayı seçen kişi, spor sayesinde daha sıkı bir cilde de sahip olacaktır.

Diyet Listesi Hazırlama

Kilo vermek veya kilo almak için çeşitli diyet listeleri bulunmaktadır. diyet listesi hazırlamaBu listelerdeki kurallar genel olarak herkes için işe yaramaktadır. Ancak her kişinin metabolizması ve vücut yapısı aynı olmadığı için kişiye özel diyetlerin hazırlanması oldukça önemli olmaktadır. Bu nedenle kişi hem kilo alma şikâyetlerinde hem de kilo verme şikâyetlerinde uzman doktorlar ile irtibata geçerek kendisine özel diyet hazırlatmalıdır.

Kişiye özel diyetlerde doktorlar öncelikle kişinin hormonal bozukluklarının veya şikâyetini tetikleyen farklı etmenlerin olup olmadığını araştırır. Neticelere göre kişiye özel diyet hazırlanır.

Bilindiği gibi bazı insanlar çeşitli yiyeceklere alerjik tepki verebilmektedir. Diyet listesini hazırlayan doktor kişinin alerjik durumunu da göz önünde bulundurur. Alerjisi olduğu besinler listeye konulmaz ve alerji göstermeyecek besinler diyet listesinde yerini alır. Bu incelemeler ve yöntemlerle kişinin kilo alması veya kilo vermesi daha sağlıklı olur.

Zihin Gücüyle Diyet İlişkisi

Bu koşullar sağlandığı takdirde sağlıklı bir diyet süreci gerçekleştirmek mümkün olabilecektir. Belirlediğiniz diyet programı sonrasında diyete başlamak istediğiniz tarihi belirlemeniz gerekiyor. Diyetin ilk haftası, kararlılığınız açısından hayati bir önem taşıyor. Diyet programına ilk hafta uyum sağladıktan sonra artık her şey daha kolay olur.

Her zihin belirli şartlanmalar aşıldığı takdirde üst düzey bir performans gösterir. Bu durum insanların varoluşundan bu yana çeşitli aşamalarda gerçekleşmiştir. Zihnin gelişimi,  insanoğlunun yaşamına bağlı olarak, gelişen bir faktör olarak ön plana çıkıyor.zihin diyet

Günümüzdeki bireylerin en büyük problemleri arasında fazla kilolar yer alıyor. Bu durum özellikle gün içerisinde yoğun bir iş temposu bulunan ve fast food tüketen bireyler açısından geçerli. Aynı zamanda haftanın en az 1-2 günü spor yapmayan bireyler daha sonra oldukça sağlıksız bir görünüme kavuşuyorlar. Bu durumun üstesinden gelebilmek için farklı uzmanlar tarafından ortaya konan diyet programları, uygun bir motivasyon oluşmadığı takdirde, çoğunlukla başarısızlıkla sonuçlanıyor. Zihnimizi kullanarak bize en uygun diyet programını seçebilmek mümkün mü? Zihin belirli ortam sağlandığı takdirde üst düzey bir analiz yapabilen ve fayda/maliyet analizi gerçekleştirebilen önemli bir etkendir. Zihnimizi olumlu bir şekilde kullanarak diyet programlarını başarılı bir şekilde tamamlayabilmemiz mümkün. Bu durumun oluşması için öncelikle özgüven gerekiyor.

diyet ve beyinZihin ve diyet uyumu sağlandığı takdirde hedeflediğiniz kiloya ulaşabilmeniz mümkün. Uygun bir diyet programını sağlamak için alanında uzman diyetisyenler ile görüşmeniz tavsiye ediliyor. Bu sayede sağlığınızı olumsuz bir şekilde etkilemenin önüne geçebilirsiniz. Kısa bir zaman zarfında beklediğinizden daha fazla kilo verdiğiniz takdirde bir sağlık kuruluşu ile görüşmeniz yararlı olacaktır. Olumlu bir diyet süreci yaşamak sizin elinizde!

Diyetteki Yanlışlar Nelerdir?

  1. Uyandıktan sonra öğlen yemeğine kadar aç  kalmanın yağ yakımını hızlandırdığı yönünde yanlış bir algı mevcut. Oysaki metabolizma güneşin doğmasıyla birlikte uyanmaya başlar ve biz ona enerjiyi ne kadar geç verirsek gün için de o kadar yavaş çalışacaktır.
  2. Çok fazla spor yapmak daha fazla kilo kaybettirir mi? Hayır, nasıl ki psikolojik olarak stres altındayken kilo vermemiz yavaşlar ve metabolizma kendini korur, fiziksel stres durumunda da yani çok fazla spor yapmak aşırı su kaybetmek ve vücudu dinlendirmemek te aynı şekilde kilo kaybını yavaşlatır hatta durdurur. 
  3. Sadece yeşil çay içerek yağ yakmanız mümkün değil. Yeşil çay metabolizmayı hızlandırır evet ancak tek başına bir etkisi söz konusu olamaz.diyette içecek 
  4. İçeriği bilinmeyen eczane dışında satılan veya diyetisyen önerisi olmadan alınan zayıflama çaylarında kimyasal maddeler bulunabilmektedir. Bu çaylardan kesinlikle uzak durmalısınız. 
  5. Çok fazla su içmek kilo kaybettirir mi? Her şeyde olduğu gibi suyun da fazla tüketilmesi vücuda zararlı olduğundan dolayı günlük ihtiyacımızı bilip, daha fazla içmek için kendimizi zorlamamalıyız. 
  6. Sadece ekmek tüketmeyi bırakmak kilo kaybetmek için yeterli m? Son yıllarda tek günah keçisi ekmek olarak gösteriliyor ancak durum öyle değil. Eğer ölçüsünde ve tam tahıllı ekmek tüketirsek kilo kaybederken aynı zamanda kaslarımızı da korumuş oluruz. Tahıl grubunu uzun süre neredeyse hiç tüketmeyenlerde özellikle sinir sisteminde birçok problem çıkabilmektedir.
  7. Gece uykusu önemli mi? Elbette, gece özellikle 24-03 saatleri arasında uykumuzun en derin olması gerektiği saatlerde salgılanan hormonlor uykuda da metabolizmanın çalışmaya devam etmesini sağlıyor. Sürekli geç uyuyan insanlarda metabolizma dengesi bozuluyor. 
  8. diyette gıda tüketimiUzun süre aç kalmak bir süre kilo kaybettirse de kıtlık durumuna geçen metabolizma daha sonra kilo almaya başlar. 
  9. Gece yenilen yoğurt-pul biber-limon üçlüsü ya yağ yakar mı? Son zamanların revaçta olan yanlışlarından hatta efsanelerinden biridir. Gece uyumadan önce kalorili olarak ne içer ne yerseniz onun uykuda yağa dönüşmekten başka yolu yoktur. Ayrıca pul biber limon ve yoğurt bir araya geldiğinde özelliklerine yeni özellik eklenmiyor.
  10. İnternette dergide veya gazete okuduğunuz her yazının ve bilginin kaynağını iyi araştırın uzman olmayan veya kimin yazdığı belli olmayan bilgileri asla ama asla uygulamaya kalkmayın. 

Sık Sorulan Sorular


0

0

Tüm ekmek çeşitlerinin 1 dilimi yani 25 gramlık porsiyonu yaklaşık olarak aynı kalori değerindedir. Bu sebeple tek başına kepekli ekmek zayıflatmaz. İhtiyaca göre ekmek çeşidi ve miktar ayarlaması yapılması gerekir.

0

0

Vücudun belirli bir bölgesini zayıflatmak için herhangi bir diyet programı veya özel bir yiyecek bulunmamaktadır. Diyet ile genel olarak fazla olan bölgelerden azalma yaşanır. Özellikle tek bir bölge ile sorun yaşanıyorsa egzersiz ve bölgesel incelme cihazlarından destek alınabilir.

0

0

Kan şekerinin gün içinde dengeli seyretmesi için ortalama 2-3 saatte bir öğün yapılması gerekmektedir. Bu da günde 5-6 öğün demektir.

0

0

Sizin yaşam tarzınıza uygun size özel hazırlanmış bir beslenme programını edinmek adına diyetisyen ile görüşmelisiniz.

0

0

Metabolizmanın belirli bir enerji ihtiyacı vardır. Zayıflama hedefi ile bu enerjinin çok altında kalori alımı kilo verimine yardımcı olmaz, tersine metabolizmayı bozarak kilo verimini engeller.

0

0

Tek başına hiçbir yiyecek veya içecek zayıflatmaz. Doğru bir beslenme programının yanında yeterli su tüketimi ile metabolizma en iyi şekilde çalışır ve su tüketimi ile zayıflama kolaylaşır.

0

0

Doğru zayıflama için gece yatmadan en az 2 saat önce yeme içme işlemine son verilmelidir.

0

0

Kilo alamayanlar aynı zayıflama sürecinde olduğu gibi kilo alma diyeti uygulamalılar. Doğru kilo alımı için bir uzman eşliğinde hazırlanmış beslenme programı ve yeterli kalori değeri ne ihtiyaçları vardır.

0

0

Sporcuların beslenmesi spor olan gün ve saatler öğrenilerek kişinin spor programına ve ihtiyacına göre özel olarak hazırlanmalıdır.

0

0

Diyabet halk arasında şeker hastalığı olarak bilinmektedir. Kısaca, kan şekerinde dengesizlik oluşmasıdır. Diyabetik bireylerin beslenmesi özel hazırlanmalı, kan şekerini dengesizleştirecek besinlere yer verilmemeli, öğün saatleri ve öğünlerdeki karbonhidrat dengesi iyi hazırlanmalıdır. Diyabette beslenmede en önemli nokta doğru karbonhidratı doğru miktarda tüketmektir.
Hayati AKBAŞ Instagram

Beslenme ve Diyet Yorumları


    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


5 + 6  Captca Değiştir
Whatsapp Destek
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326