WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Diyet Yapmalı Mıyım?

5 + 3  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

7 + 4  Captca Değiştir
8 + 3  Captca Değiştir

Diyet Yapmalı Mıyım?

Diyet Yapmalı Mıyım?
(1 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

Kadınlar başta olmak üzere birçok bireyin kendinde en memnun olmadığı şey kilosudur. Günümüzde ergenlikten yaşlılığa neredeyse herkes zaman zaman ‘diyet’ uygular. Buna ihtiyacınız var mı, ne zaman diyet yapmalısınız sorularınızı biraz açıklığa kavuşturalım.

Çevremizde kime sorarsak elbet fazla kilosu vardır. Bu ister 3 kilo isterse 20 kilo olsun, genellikle memnuniyetsiz bir cevap alırız. Hedeflenen, olmak istenen kilo sağlık açısından uygun sınırlardaysa biz uzmanlar için kilo vermek istemenizde bir sakınca yoktur.

Diyet veya zayıflamaya karar verme noktasında ise bu soruya en doğru cevabı verebilecek olan kişinin kendisidir. Yine bedeninizin ihtiyaçlarını en iyi siz bilirsiniz, bedeninize iyi gelmediğini hissettiğiniz hiçbir diyet listesini veya uygulamayı yapmayın. Öncelikle toplumdaki fizik, ‘0 beden’ olunmalı gibi algılardan kendinizi koruyun. Önemli olan sizin hareket kabiliyetiniz kısıtlanmadan, gün içinde yorgun halsiz olmadan hayatınızı kolayca sürdürebileceğiniz sağlık sınırlarındaki kiloda olmanızdır.

Zayıflama kararı aldığınızda ise bu kararın öncelikli olarak sizin isteğiniz olduğuna emin olun. Kendiniz istemediğiniz bir şeyi uzun süreli ve mutlu olarak yapamazsınız. Hangi kiloda hangi bedende mutlu olduğunuza siz karar verin.

Sizin elinizde olmayan sebeplerden dolayı da diyete yani sağlıklı beslenmeye başlamanız gerekebilir. Bu nedenler arasında; aşırı kiloya bağlı yürümede zorluklar, bel ve sırt ağrıları veya kan şekeri bozukluğu gibi rahatsızlıklar olabilir. Bu ve benzeri durumlarda kendi sağlığınız için sağlıklı beslenme programı edinmeniz, sağlıklı kiloya inmeniz gerekir.

Yukarıdaki sebepler dışında herhangi bir sağlık sorununuz bulunmadan elbette siz de keyfi olarak daha zayıf olmak isteyebilirsiniz. Yaşınızı, boyunuzu göz önünde bulundurduğumuzda kilonuz fazla ise bu isteğiniz gayet normaldir.  Bu noktada dikkat etmeniz gereken en önemli konu ulaşmak istediğiniz kilo rakamını kendinize saplantı haline getirmemenizdir. Diğer kilit nokta ise sabırsız olmak, acele etmek hatta daha kötüsü kendinizi aç bırakarak zayıflamaya çalışmaktır. Bu şekilde davranırsanız vücudunuzda farkında olmadan bir stres durumu yaratır, çok az beslenseniz dahi kilo veremediğinizi görürsünüz. Kendi kendinize dikkat ediyor, çabalıyor ama bir sonuç alamıyor iseniz mutlaka bir uzmandan yardım almanızı tavsiye ederim.

Önemli olan sakince, sabırlı bir şekilde bu zayıflama sürecini tamamlayıp kilo koruma programlarını uygulayabilmenizdir. Doğru şekilde kilo vermeye başladığınızda daha sağlıklı ve mutlu hissedeceğinizden artık rakamlara takılmayı bırakır ve sağlıklı besleniyor olmanın keyfini çıkarırsınız.

Uzman Diyetisyen Deniz TIĞLI

Yorumlar
    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


1 + 4  Captca Değiştir
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326