WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Diyet Yaparken Kaç Öğün Tüketmeliyiz?

2 + 1  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

4 + 4  Captca Değiştir
7 + 2  Captca Değiştir
(1 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

Diyet Yaparken Kaç Öğün Tüketmeliyiz?

Zayıflamak isteyen ve bunun için diyet yapan herkesin düzenlemekte ve uygulamakta sıkça zorlandığı konuların başında gelir öğün sayısı. 
 
Öncelikle öğün sayısı tamamen kişiye özel olmalıdır. Yani kişinin alması gereken kaloriden tutunda iş saatlerin kan şekeri düzeyine kadar her şey göz önünde bulundurularak ayarlanmalıdır. Öğünler arasında şüphesiz ki en önemlisi kahvaltıdır. Güne kahvaltı yapmadan başlamak metabolizmayı yavaşlatan en büyük sebeplerin başında geliyor.diyet yaparken kaç öğün tüketmeliyiz Biyolojik olarak güneşin doğmasıyla birlikte metabolizmamızda çalışmaya başlar ancak biz onun çalışmasını çok geç uyanarak ve geç kahvaltı yaparak yavaşlatmış oluruz.

Diyette Öğün Tüketimi Nasıl Olmalı?

Güne tasarrufla başlayan metabolizma gün bitene kadar yine yavaş çalışacaktır ve o gün için metabolizmadan verim almak dolayısıyla kilo vermek bir hayli zorlaşacaktır. Bir diğer önemli öğün ise öğlendir. Erken bir kahvaltıyla güne başladığımızda artık öğlen saatlerinde kan şekerimiz yine düşmeye başlayacak ve metabolizmamız enerji isteyecektir. Dengeli bir öğlen yemeğiyle birlikte akşam saatlerine kadar ihtiyacımız olan enerjiyi almış ve ani açlık ataklarının gelişmesini engellemiş olacağız.

Eğer kişide kan şekeri problemi yok ise ve öğlen yemeğiyle akşam yemeği arasında da çok uzun bir zaman dilimi yoksa öğlenle akşam arasında bir ara öğün eklemesine gerek yoktur. Ancak kan şekeri düzensiz seyreden insülin direnci veya şeker hastalarının mutlaka bu saatlerde bir ara öğün eklemesi gerekir. Bu sayede akşam yemeğine de çok aç oturmamış ve rahat bir porsiyon kontrolü sağlamış olacaktır. Yapılan bazı araştırmalara göre uzun süreli açlık durumları kimi insanlarda metabolizmayı yavaşlatırken kimilerinde hızlandırmış ve yağ yakımını arttırmıştır. Bu ayrımı bir uzman kontrolünde yapmak önemlidir.

Faydalı Öğün Saatleri
 

Öğün saatleri kişinin spor yaptığı saatlere göre de özenle düzenlenmelidir. Çok aç karnına ve tok karnına spor yapılmamalı. Bir  diğer önemli öğün de gecedir. Çok geç saatlerde yapılmaması gerekir. Gece ara öğününün içeriği de önemlidir. Daha az kalorili ama iştah azaltan ve tokluk hissi veren çabuk acıktırmayacak gıdalar olmalı. Geç uyumak en büyük hatalardan biridir. Gün içinde ne kadar sağlam beslenirseniz beslenin geç uyumaya devam ettikçe iştahınızı kontrol edemez duruma gelebilirsiniz. Sonuç olarak öğünler kişiye özel olmalı ve bir diyetisyen kontrolünde düzenlenmelidir.

Yorumlar
    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


8 + 0  Captca Değiştir
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326