WhatsApp : +90 530 762 70 02 444 1 326

Diyet Yaparken İştah Azaltan Tavsiyeler

0 + 4  Captca Değiştir

*Belirlemiş olduğunuz tarih merkezimizin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir.

9 + 6  Captca Değiştir
5 + 6  Captca Değiştir
(2 Kişi Oy Verdi. Ortalama Puan : 5.0)

Diyet Yaparken İştah Azaltan Tavsiyeler

iştah ve diyetDiyet yaparken ister kilo vermek isteyelim ister kilomuzu korumaya çalışalım en çok iştahımızla mücadele ediyoruz. Her gün televizyonlardan reklamlardan sosyal medyadan çevremizden sürekli bir gıda görseline kokulara seslere maruz kalıyoruz. Bu yüzden iştahımız gün içinde sürekli uyarılıyor. Aslında çoğu zaman karnımız tok olsa dahi bu etkilerden dolayı acıkma hissine kapılıyoruz. İşte bu zamanlarda kontrol edilemeyen iştah beraberinde farkında dahi olmadan kilo olarak geri dönmektedir. Bunlarla birlikte çok fazla iştahsızlıkta iyi değildir. Yavaşlamış bir metabolizmaya işaret eder. Bu yüzden iştahta da denge çok önemlidir.

İştahi Kontrol Altına Alan Yiyecekler

  1. Kahvaltı yapmadan güne başlamayın. Mümkün olan en erken saatte yapmaya çalışın. Kahvaltıda yulaf, yoğurt, yumurta, kefir, badem gibi midede uzun süre durup sizi tok tutacak gıdalardan bulundurun.
  2. Eğer kahvaltıyı çok erken yapıyorsanız öğlen öğününe kadar bir ara öğün ekleyin. Bu ara öğünde taze meyve tercih edebilir ve bunu tarçınla tüketerek kan şekerinizi daha düzenli ilerlemesine yardımcı olabilirsiniz.
  3. Öğlen öğününde karbonhidrat ve protein içerikli gıdaları birlikte tüketin. Özellikle karbonhidrat olarak bulgur pilavı veya tam tahıllı ekmek tercihiniz olsun. İçerisinde margarin veya patates bulunan çorbalardan sakının.
  4. iştah azaltan yemeklerÖğlen ve akşam arası genellikle çok uzun olduğu için bu arada ki ara öğününüzü asla ihmal etmeyin. Bu öğünde ise örneğin leblebi ve ayran tüketmeniz akşam yemeğinize daha tok oturmanızı ve daha az porsiyonlarla doymanızı sağlayacaktır.
  5. Akşam öğünlerini mümkün olduğunca erken tüketmek çok önemlidir. Bu öğünde öğlen yediğiniz porsiyon miktarlarını hemen hemen yarı yarıya azaltarak tüketebilirsiniz.
  6. Bedeni rutine alıştırmayın. Bunun için alternatiflere açık olun. Örneğin akşam yemeklerinde sadece sebze yemekleri tüketmek yerine zaman zaman omlet veya menemen de bir öğün tercihi olabilir. Veya kahvaltı tarzında bir akşam yemeği de yiyebilirsiniz.
  7. Eğer gece uyku öncesi açlık hissetmiyorsanız mümkün olduğunca akşam yemeğinden sonra başka öğün eklememeye özen gösterin.
  8. Düzenli uyku iştah kontrolünde çok önemlidir. Eğer çok geç yatar az uyur veya geç kalkarsanız hormon dengenizde bozulmalar yaşanacaktır. Bu da sizin zamanla iştahınızı kontrol etmekte zorlanmanıza sebep olacaktır.
  9. Su her şeyden önemlidir. Çünkü açlık merkeziyle susuzluk merkezi birbirine çok yakındır. Susuzluk hissini açlık olarak algılayıp yemeklere yönelebilirsiniz. O sebepten susamadan su içmeye özen göstermelisiniz. İçtiğiniz su da bir çubuk tarçın bulundurmanız daha etkili olacaktır.
  10. iştah azaltan besinlerGün içinde içeceğiniz 1 fincan rezene çayı sindiriminizi rahatlatacaktır. Rahatlayan sindirim sistemiyle mide kazınmalarınız azalacak ve açlık algısı kaybolacaktır.
  11. Kendinize katı kurallar koymayın. Bir gıdayı asla reddetmeyin. Sadece zamanlamayı ve porsiyonu çok iyi ayarlayın ve aynı kaçamağı bir hafta içinde ikinci kez tekrarlamayın.
  12. Tatlı isteklerinizi öncelikle meyve aromalı çaylarla bastırmaya çalışın ve dikkatinizi o isteğe yoğunlaştırmayın kısa süre sonra kaybolduğunu göreceksiniz.
  13. Düzenli yürüyüş veya egzersizle mutluluk hormonu salgınızı arttırabilirsiniz. Mutluluk hormonu yani dopamin veya serotonin sizin iştahınızı baskılayacak ve tatlı isteklerinizi giderecektir.
Hayati AKBAŞ Instagram

Diyet Yaparken İştah Azaltan Tavsiyeler Yorumları


    Bu yazıya henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu hemen şimdi siz yapabilirsiniz..

Yorum Yapın


9 + 4  Captca Değiştir
Whatsapp Destek
Facebook Messenger

WhatsApp & Mesaj

+90 530 762 70 02

Telefon Numaramız

444 1 326